Razvoj vida pri otrocih

Dober vid je temeljnega pomena za razvoj vida pri otrocih

Tako kot odrasli, tudi otroci vidno dojemajo približno 80 % svojih doživljanj. Dober in oster vid je temeljnega pomena za otrokov razvoj.

Podobno kot pri učenju hoje in govora, se dojenčki in majhni otroci skozi prakso naučijo videti. To se zgodi veliko prej kot si mislimo. Od prvega trenutka, ko odprejo oči po rojstvu, naši malčki začnejo svoje vidno doživljanje. Otroci imajo svoj prvi test vida v prvih 10 dneh življenja. Po rojstvu pediater že v porodnišnici preveri vid dojenčka.

Razvoj vida pri dojenčkih in malčkih

Razvoj vida se pri dojenčkih odvija postopoma, vendar v prvih mesecih po rojstvu zelo hitro. Dojenčkova vidna ostrina, vidno polje, kontrastna občutljivost in občutljivost za barve so manjši kot pri odraslem človeku. Pri samo nekaj mesecih se dojenček že odzove na mamin nasmeh in posega po igračah, pri pol leta pa se lahko že igra s predmetom v roki. Pri 70 odstotkih otrok se vid dokončno razvije med 3. in 4. letom starosti, pri ostalih pa pri vstopu v šolo.

Razvoj vida pri otrocih

Težave z vidom

Zgodnje odpravljanje težav z vidom je bolj uspešno kot kasnejše, saj otroško oko še ni v celoti izoblikovano. Tako se lahko nekatere vidne okvare, ki se kasneje ne morejo odpraviti, zmanjšajo ali pa se jim v celoti izognemo, če se jih odkrije pravočasno in se jih ustrezno obravnava. Ostrina vida se najbolj intenzivno razvija od rojstva do šestega leta starosti. Več o težavah z vidom pri otrocih si lahko preberete tukaj.

Razvoj vida pri otrocih in spremembe, ki jih starši lahko zaznamo

Zelo pomembno vlogo pri zaznavanju sprememb v razvoju vida pri otrocih imamo tudi starši. Skozi opazovanje otroka pri igri in skozi igro lahko že zelo zgodaj zaznamo težave z vidom.

Pri razvoju vida pri otrocih obstaja nekaj sprememb na katere smo starši lahko pozorni. To je lahko škiljenje, pogosto mencanje oči, če nimamo z otroci očesnega kontakta, pogosto mežikanje, če imajo otroci papir preblizu med branjem ali pisanjem ali če med gledanjem televizije sedijo zelo blizu televizijskega ekrana. Opazimo lahko tudi, če se otrok izgublja med branjem ali pa si pri tem pomaga s prstom ali pa, če se izogiba aktivnostim, ki zahtevajo gledanje od blizu (branje, pisanje) ali od daleč (športne aktivnosti).

V primeru, da pri svojem otroku opazite katero izmed naštetih težav, se je potrebno posvetovati z optometristom in opraviti pregled vida.